18/9 2011

Efter två månaders väntan

Så kom då veckan och dagen när problemet med den inte godartade tumören på tjocktarmen skall lösas. Inte trodde jag att an kunde få så stora problem så att man tjugo gånger om dagen fick besöka toaletten, men det får man och det kan jag säga inte är särskilt roligt. Så den förestående operationen ser jag faktiskt fram emot. Annars är jag inte mycket för att läkare skall skära i mig men denna gång skall det bli skönt. Det är också skönt att veta att tumören sitter där den gör på tjocktarmen och ingen annan stans.

 

Det blir några dagar som man får vistas på KSS och få allt att fungera på nytt, men det är kanske också skönt att få vila upp sig efter vad de säger ett ganska stort ingrepp.

 

Man får väl ligga där i sjuksängen och fundera på historien, hur var det i det kära Lundsbrunn tidigare och vilken tur man har som fått den lägenhet vi fått hos Götenebostäder. Där jag nu sitter och skriver detta inlägg var det som jag för femtio sju år sedan satt och åt, det var här köksbordet stod. Det var från den lilla stationen i Lundsbrunn som Björn reste ut i världen när han bara sju år efter andra världskriget besökte  Hamburg. Det var också en stor händelse på den tiden kanske ännu större än att läggas in på Kärnsjukhuset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0