15/1 2011

Nu är det åter lungt
Nu var det åter sedan en vecka vanliga veckor, det nya namnet på arbetsveckan som har alla dagar är tydligen "elefantveckor", vad nu elefanter har med våra arbetsveckor att göra, det begriper inte jag, men  det kanske jag inte behöver heller.Om det nu är skönt eller sorgligt att helgerna jul och ny år är över det överlåter jag till var och en att avgöra.


Det är lugnast hos mamma på släktkalasen

En sak som förundrat mig i år precis som förra året är dessa dåligt byggde ishallar och annat. ar byggmästare och arkitekter glömt att det mellan november och fram till mars kan komma snö, fruset regn. Och att detta kan komma i stora mängder.  Inte var det särskilt många som talade om problemen med snön på femtio talet, då vi också fick stora mängder av den varan. Då gjorde man så att man accepterade och rättade sig efter vädeleken.


En annan sak som under den senast tio åren blivit allt populärare är att springa på något som man kallar för Gym. Det är säkert bra men om man istället funderade på hur man kan få in träningen i den vanliga vardagens liv tror jag man skulle uppnå samma träningsdos. Jag stod för en tid sedan utanför ett av staden "Gym" och tittade och vist blir man förvånad att det skall vara nödvändigt att köra bil ända fram till dörren och som en där gjorde till och med parkera fel för att inte behöva röra sig mer än nödvändigt.

Parkera fel förresten. Är det någon som varit i Skövde och försökt parkera på parkeringsplatsen vid Erik Ugglas park. Där är det verkligen djungels lag som råder. Där finns det ingen som går runt och sätter små lappar på bilrutorna. Varför har man nu under ett års tid haft en parkerings apparat med ett gult skynke över och låter bilisterna använda denna plats som långtidsparkering.


Julens blommor en fröj för ögat.
Nej nu har jag gjort mig ovän med många som tycker på annat sätt nu blir det att sätta sig och titta på släktbilderna från helgen som varit och drömma sig fram till den varma årstiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0