6/2 2011

Och snön den bara går bort

De enda som man i detta fall kan tycka synd om är de barn som snart har sitt sportlov och som det blir samma visa varje år för, snön är borta. De som man kan gratulera är vi som gärna ser snö på vintern över julmånaden och fram till granen åker ut men sedan får det gärna vara. För min del har jag sedan barnen lämnade hemmet allt mer kommit att höra till den senare kategorin.



Återigen har vi haft en liten utflykt till Hallands djupa skogar, jag och hustrun. Inte för att jag tror att man tjänar särskilt mycket på att åka till GeKås i Ullared om man inte har en lång lista att handla från. För vår del är det dock en utflykt som blir något annat än det där vanliga handlandet i hemortens affärer. Det blir en trevlig avkoppling i en trevlig miljö.
 När man på GeKås hemsida läser om varuhusets historia är det nästan ofattbart hur bra det gått. Men naturligtvis hade det inte gått på detta sätt om inte VD och andra känt vad folk vill ha. Torsdagens besök gjorde också att vi fick tillfälle prata med personalen som blivit känd över hela norden för sitt sätt att ta hand om kunderna genom Kanal5 programm "Ullared".
Den trevlige Morgan singnerade glatt T-tröjan till hustrun.
Trots då och då konstiga kunder i kassan var alla där lika trevligs som vanligt, hur de står ut med att sitta och höra detta pip för varje vara som dras framför läsaren det förstår jag inte, men allt skall man nog inte förstå.
Naturligtvis finns det saker i varuhuset som jag inte tycker om men det har inte med GeKås att göra utan är dessa företag som med sin aggressiva försäljning står vid utgången och försöker att pressa på folk varor som man inte kommit Dit för att handla.
Tänk vad skönt det vore och slippa dessa, Miljonlotteriet och 3 och andra försäljare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0