29/12 2011

Nu är det slut

Ja det jag menar är 2011, som för undertecknad varit ett år med många händelser och nästan alla i positiv anda. Dels blev jag av med två tumörer samt 40 cm tarm och det var skönt eftersom livet innan man tog bort dessa inte var särskilt trevligt. Och under årets sista skälvande dagar fick vi också en lösning på frågan om Garnisonsmuseets framtid. En framtid som jag nu allt mer börjar se ljust på då vi under de närmaste åren vet vart museet visningsbara förråd skall vara tillsammans med Centrala Soldatregistret.

 

Skövde Lucia spred ljus över Rotarys sammankomst i Norra kyrketorps kyrka 

Om man nu ser till detta med påsen jag fått på magen  är det underligt vad vi människor lär oss fort att leva med olika hjälpmedel. Jag är förvånad över att det inte har strulat mer  med påsen än vad det gjort.

  

Nils Smith undertecknar Garnisonsmuseets hyreskontrakt under överenseende av undertecknad och Erik Kvasrndal från Skara kommun

När vi ser till frågan om museets framtid kan man uttrycka det som, vad skönt et är att jobba med folk som tror på det man säger och inte hela tiden  ifrågasätter när de ser en möjlighet. Det kan jag säga att styrelseordföranden i Garnisonsmusei Vänner, Nils Smith  gjort. När inte Skövde kommun trots flera framstötar av honom och undertecknad inte kunde komma med något alternativ blev det gamla ålderdomshemmet vid Vallegården i Axevalla som blir Garnisonsmuseet visnings bara förråd.

Detta för nu med sig mängder med jobb för många i styrelsen och bland oss personal, samtidigt som vi skall ha museet öppet på nuvarande plats även under 2012.



2011 förde också med sig en flytt till vackra Lundsbrunn från den lilla storstaden Skövde och vilket lyft detta blivit. Vi ar ofta trifts bra där vi bott men jag kan inte komma på att vi trifts så bra på något ställe som här i Lundsbrunn. Folk är vänliga, naturen bara hundra meter från bostaden lugn och i övrigt mycket trevligt miljö. Det förstår vi inte riktigt varför vi inte tidigare flyttade hit.

För paret Claus och Ida blev julklappen som bestod av en dubbeltriss spännande.

Jag och hustrun vill nu önska Er alla som läser detta ett riktigt  GOTT NYTT ÅR


Kommentarer
Postat av: BeA

Detsamma till Er!

2012-01-03 @ 19:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0