5/11 2010

De gamle bilderna berättar

Jag har tidigare publicerat en mängd med äldre bilder som jag har i min samling. Gensvaret har varit stort särskilt när jag lagt ut bilder från den stora hamnstaden Lidköping. Det är många av de tidigare bilderna som jag fått reda på vart de är tagna och vilka människorna är på dem. Jag ber att få framföra ett stort tack för den hjälpen och hoppas att ni vill fortsätta och berätta vad det är för bilder.

 
 

Järnvägen var i början av 1950-talet stor Och den sköna sommarkvällen var det skönt att sitta vid  älven och dricka kaffe.

   

Staden och landsbygden kunde fortfarande i början av 1950-talet samsas om utrymmet. I centrum var det inte mer trafik än man kunde ha bilar i alla färdriktningar.

 

Torghandel var förr som nu ett signum för staden. En lördag på torget i Lidköping är en vederkvickelse för själen.




Även detta med hamnen utgjorde en stor del av arbetet för många i staden.




Kommentarer
Postat av: Monika, tant, 65+, skriver s k bybok om Faxbergs fäbodar i Dalarna där soldat Lilltysk slått med lie

Hej Björn och tack för alla uppgifter. Min bok kommer så småningom ut genom Hembygdsföreningen i Bjursås, Dalarna - vet ej när - har som tur är ingen stopptid. Den kan sen sökas på biblioteken och där kan du redan nu söka mina andra två små böcker, varav en kanske intresserar ...

Om 1920-talet och ett fattigt fäbodliv - inget om soldater dock.

Förf: Monika Boberg-Gustafson, titlar: En julsaga och Flickan Olga i Faxbergs fäbodar 1922-1929. Tack igen! Monika, tant fortfarande

2012-03-31 @ 21:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0