9/5 2010

Vintern kanske kom åter

Så har det åter blivit kallare väder, som det för övrigt göt varje år så här dags. Det var inget ovanligt med detta men från storstaden (Vår huvudstad) hörde jag en reporter som trodde att detta berodde på vårt dåliga sätt att leva. Vi tänker ju inte på varken våra efterkommande eller oss själva enligt denna reporter.
Om han i stället för att leva i nuet tittade på vår historia tror jag inte han skulle vara särskilt förvånad, det är så här det blir.


Vart tog den glassen vägen som kom från den staden?

Under veckan är det intressanta att börsen rasat i stort sett med det han gått upp i år. Politikerna i båda lägren bjuder över varandra så det står härliga till. Det kan väl inte vara så att vi naiva svenskar som tror att allt vi gör är det bästa nu går på allt detta som utlovas. När väl valdagen är över har man från det politiska hållet lika många bortförklaringar som man nu har löften.



Gustaf VI Adolfs eriksgate besök i Skara i början av 1950-talet

Nej tacka vet jag när jag får sitta med mitt gamle foto och drömma mig tillbaka till den lugnare tiden som jag tycker det var på 1950 och 60 talen, här några bilder från den tiden. Det var den tiden när politikerna kunde umgås och oavsett vem som lade fram ett förslag, var det bra, vilket det ofta var då ställde alla upp på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0