16/5 2010

Halva maj har gått

Jag har tidigare på denna blogg behandlat detta med tidens snabba framfart och nu när jag kommit ner här bakom tangentbordet kom jag att tänka på att det bara är ungefär en månad kvar till det åter börjar bli mörkare.

      
 

Veckan i övrigt har som jag ser det avlöpt som den skall museets besöksantal börjar gå uppåt grupper och enskilda strömmar till.
Onsdagen var dock inte särskild lyckad trots att en längre ledighet närmade sig. Var på ett Café i en betrodd byggnad tog en kaffe och fralla, med skinka och grönt, det skulle jag inte ha gjort. Efter bara 45 minuter var eländet ett faktum, något i frallan var inte som det skulle vara utan jag åkte på några hemska magplågor.
I tre dagar gick jag sedan med detta innan det helt var borta, vad det var vet jag inte men olustigt var det och jag är till 99 % säker på att det kom från denna fikarast.


Lördagen åkte vi hustru, hund och undertecknad till Lidköpings marknad och tänk fortfarande är det lika stor fart på torget och trots det dåliga vädret mängder med folk. Här har en sådan kommun som Skövde mycket att lära när det gäller deras månadsmarknad som allt mer urartar.



      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0