21/3 2010

Nu ser jag gräs på markerna

Vad det är fantastiskt med denna årstid men känner lik som att nu börjar livet på nytt att vakna ur dvalan. Kanske inte så mycket för mig för jag har inte ont av att vintern är lång och besvärlig. Det är en tid då man klan ta det lite lugnt. Vi brukar ofta göra någon förändring på museet och det har hänt i år det också. Under ett antal måndagar har vi nu haft hjälp för att till i mitten av april ha delvis nya utställningar färdigt. I år blir vi också ett försäljningsställe för föreningen för Västgöta litteratur som inte har någon på norra sidan av Billingen som säljer deras underbart fina och mycket intressanta böcker.



Vad har då förvånat mig i veckan, jo det är ett antal hundägare här i staden som har råd och ork att ha stora och fina hundar. Som dagligen motionerar dessa i allén på drottninggatan. Dock undrar jag om dessa människor verkligen skall ha hundar. Har man inte så mycket förstånd att man inte förstår att det hunden gör i parken och på gångstigar skall man också ta upp, då är jag mycket tveksam till deras innehav. För de av Er som är i Skövde gå en sväng på Drottninggatan, den gata som man nu förstör med bygget av nya tingshuset. Gå där men se upp vart ni sätter fötterna. Vår lilla hund Hubbe gör även han vad han behöver på nämnda gata men det finns ingen som kan komma och påstå att vi lämnat det efter oss.
Nej går det inte med annat är det nog dags att införa ett ordentligt bötesbelopp för att vi skall bli av med detta ofog. Lämpligt är då också att polisen mellan sju och åtta på morgonen och efter nio någon kväll då och då bara ägnade sig åt vandalerna, då tror jag det bleve slut på ofoget.



Det som göms i snö kommer upp i tö.-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0