11/6 2010

Kärleken närmar sig hela landet

Har ni lagt märke till att hela landet om man får gå efter vad media i Stockholm publicerar nu går i kärlekens tecken. En härlig tanke att alla tack vare att Viktoria och Daniel skall gifta sig bara tänker på kärlek och giftermål.



Riktigt så är det nog inte men låt huvudkommunens invånare tänka så om de vill, men för mig blir det allt klarare att det är någon som skall känna pengar på det stundande bröllopet och inte är det de som gifter sig eller vi på landet utan de stora medierna i Stockholm. Känna gärna pengar till TV4:s redan stinna kassa, men jag vill inte vara med och betala genom att jag får fördyrade varor genom annonsörernas kostnader.

Vad jag kommer ihåg var det i och för sig hysteri när vårt nuvarande kungapar gifte sig men långt ifrån på detta sätt. Då befann jag mig tillsammans med hustrun på slottsbacken i huvudstaden och vist var vi några tusen som stod där, men inte körde man med några kärleksveckor för själva bröllopet.

Vad jag vill ha sagt med detta är att när Elin Stackell och Simon Borg gifte sig i Fågelås prästgården den 6 maj 1926 var det troligen lika mycket kärlek där som det är i dag hur media än försöker att mena något annat.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0