17/1 2010

Snön den smälter och talgoxen sjunger

Om man är riktigt uppmärksam kan man märka att snötäcket börjar bli något mindre, tyvärr. Jag hoppas att det får finnas kvar över barnens vintelov. Då skall det också i hela landet vara ca -3 %.

Tänk vilken tur det är att Svensk Tv har några rättigheter kvar vad det gäller sportsändningar. Detta är andra helgen som båda lördag och söndagen ägnar sig åt att sända sport.

Den endsa sport som jag ägnar mig åt är att snabbt som bara gå blä förbi sportsidorna i tidningen. Jag har inget emot att man visar sport på TV apparaten men jag tycker frörstås att det då vore bättre att man följde TV4 s exempel och gjorde en riktig sportkanal på SVT.

Éftersom hustru har arbetat hela helgen har det blivit att vara hemma hos hunden, i veckan som kommer blir det att åka till Stockholm en av dagarna. I övrigt skall vi nu försöka att komma igång med ombyggnadsarbetet på museet ordentligt. Det blir inte riktigt så stort som jag tänkt mig vår verksamhet skall granskas i höst och kanske först efter den granskningen får vi reda på om vi överlever som museum. Vill det si9g rikmtigt illa är det bara Centrala Soldatregistret som finns kvar efter nästa årsskifte.

Den som lever frår se.



Här någon bild ur det gamla fotoalbumet det är bilden från stu8gan i Lundsbrunn där jag har mina starkaste barndomsminnen kvar från.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0