27/2 2010

Nu skönjer vi slutet på både det ena och andra

Varje år är det lika roligt när snön kommer, för de yngre, och lika arbetsamt för de äldre med egna hus.
För undertecknad har jag bara upplevt det roliga, för inte har jag dragit på mig det jobbiga som det innebär att ha egen fastighet. Det roliga var när man som yngre i trakten av Tibro fick bli en Sixten eller Assar. Utför har aldrig varit något för undertecknad.
I vuxen ålder tycker man att det är ganska trevligt om det finns lite snö över jul och nyår och kanske man för barn och barnbarnens räkning hoppas på ett vitt sportlov, men annars tycker jag nog att nu räcker det och detta med vintern verkar nu vara på upphällningen, även om det kan komma bakslag blir de nog inte för långa.


Torgdag i Lidköping 1952 är det någon som känner personerna medela mig namnen.

Nu då till denna mede OS jag är som jag tidigare angivet inte mycket för att utse endast Sverige till vinnare. Låt idrottsmännen tävla innan man utser vinnare. Och att göra som SVT har gjort sända ett så stort lag till Canada med reportrar och experter är frågan om inte det når upp till den maximala dumheten. Samtidigt när de flesta av deras utsagor är fel tycker jag nog att det räcker med hälften av manskapet i fortsättningen. Är det inte tävlingarna man skall kommentera? Jag bara undrar, det verkar nästan som folk arbetar där borta för sitt stora intresse att få ut traktamente och personligen få vara på plats i ett OS.


Lärdomstaden Skara har utexaminerat många studenter dessa är omkring 1952

Samtidigt vill jag passa på att glädjas med tjejerna i Curlinglaget om några är värda pris för deras insats när de kommer hem är det dessa. Vilken äkta glädje de förmedlade när de stod på prispallen och sjöng men i nationalsången.


Det var på den tiden man i Skara tänkte på miljör och hämtade mjölken i kruka.

Jag tackar inte för det OS som SVT förmedlat till oss utan tycker det skall bli skönt nu när ordningen återställs samtidigt som jag hoppas på att man lärt sig något inför sommar OS 2012.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0