22/2 2010

Alla hjärtan hoppas jag håller i snöskottningens tider

I dessa tider är det ganska fantastiskt att höra kommentarer till all den snö som kommit. Har Ni märkt det att alla tycker det är extremt med snö. Ändå så kommer denna årstid varje år och bara föra att det inte varit särskilt mycket snö några år blir man överraskad. Inte är det konstigt att regnet under den kalla årstiden fryser och kommer ner som snö. Kanske det i år är något mer än vad vi är vana vid, men det kan vara mycket annat som vi kan vara det med också, men inte skyller vi från oss på detta sätt varje gång något ovanligt inträffar.

Från östra sidan av kyrkparken 1974 vinterbild
Skövde vintern 1974

Att folk inte kan bygga ishallar och andra idrottsanläggningar ordentligt är väl inte vädrets fel. Det är ju som det är och i alla tider brukar det bli snö på vintern.

Det västa är som jag ser det när ämbetsverkens chefer skyller ifrån sig. Hörde nu i kväll hur SJ chefen skyller på den politiska ledningen sedan ett antal år tillbaka.
Jag undrar om han själv har glömt hur många gånger han stått i TV rutan och lovat att händelser av detta slag inte skall upprepas, om inte jag missminner mig var det senast förra vintern.

Axvall station 1952 våren
Säg vad Ni vill men vist var det lugnare på Axevalla station 1952

Nej vad regeringen borde göra är att istället för att ge ytterligare pengar till verk som inte klarar sin uppgift se vad det är för ledning som finns på verken och direkt avsätta den som inte klarat arbetat utan någon form av fallskärm. Inför gärna någon form av Tjänstemannaansvar, så att den som sköter sig så illa som man i dag gör på SJ och Banverket får stå till svars för sina dumheter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0