13/2 2010

Nu har det startat

Så var det som många väntat på igång, OS, jag tillhör de som kan tycka det kan vara roligt att se på någon av de ovanliga sporterna. Annars tycker jag att dessa journalister med sport som sin specialitet är alldeles för heta på gröten. På dem låter det som Sverige skulle vinna allt. Jag talade en gång med en nors journalist och när jag frågade "hur många medaljer tar ni i detta skytte" svarade han.
Kanske inga det är mer än norrmän som tävlar det tror jag är rätt inställning förhäv sig inte för det brukar inte bli bra. Det är klart man kan önska att Sverige tog allt men hur roligt skulle det vara. Nej jag tror att vi får nöja oss med att Sverige viner alla medaljer när vi kör Svenska mästerskap.

Var i går fredag i huvudkommunen. Har Ni varit där någon gång. Det är förenat med stor fara att ta sig fram på de gator som det går att vandra på. Och jag slutar aldrig att förundras över det jäkt som människornas i denna kommun lever med.



På vissa håll i staden är det lugnhare

Stod i rulltrappan ner till Hötorgshallen när det kom en yngre man och trängde sig förbi. Snabbt ner till systemet som ligger rakt fram nedanför trappen och fick sig en nummer lapp. Där blev han sedan stående under den halvtimman jag var i hallen och när jag gick ut kunde jag se på hans nummerlapp att han fortfarande hade tio nummer kvar till sin tur. Vad kan detta ofog att tränga sig före att bero på ingen vinner på det många blir däremot irriterade och här har Ni en.

   

I det Lilla Lundsbrunn är det inget jäkt vid Brunshandel där och på gatorna runt om råder det lugn som man hoppas även invånarna i Stockholm skulle få uppleva

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0