11/4 2010

Långt äktenskap

Tänk vad konstigt allt kan bli när vissa politiska företrädare får bestämma om oss. Och sedan när tjänstemannen tror sig gör som politikern vill för att hålla sin budget.

Vad jag närmast tänker på är det äldre par som levt ihop många mer än 50 år och som bara för att en av dem blir sjuk inte får fortsätta att vara tillsammans. Jag såg här om morgonen ett inslag om ett äldre par i Eskilstuna som har ett 63 årigt äktenskap bakom sig. Kvinnan drabbades av demens vilket gjorde att hon inte kunde bo kvar hemma. Det som är det sorgliga i fallet är att mannen inte kan få flytta med sin hustru för han är för frisk.


Alla tog hand om alla här ett fyra generationskort

Jag har aldrig hört något sådant dumt. Pengar finns det i samtliga kommuner i detta land det kan jag garantera, det finns för att bygga väldiga idrottsanläggningar, då verkar det att finns en uppsjö. Typexemplet är Skövde där man nu har byggt en Arena som enligt vad jag hört kommer att kosta invånarna i denna kommun 41 miljoner om året. Denna anläggning som kostat nästan en kvarts miljard att bygga. Pengarna finns låta de äldre får ta del av dessa också, vilket gör att de kan få en dräglig tillvaro på äldre dar.

Det enda rätta är att skärra ner pengarna för alla dessa skrytbyggen som kalasa Arena, de börjar nu växa upp i alla kommuner. Finns det inte pengar i budgeten för de äldres välfärd är det de som gjort denna budget som det är fel på. Nu måste kommunerna vakna för vård och omsorg, det måste vara den bästa reklamen en kommun kan få om det framkommer att det är detta man satsar på att de som byggt detta fantastiska Sverige också får vara tillsammans på äldre dagar.

FÖRR KANSKE DET VAR FATTIGT MEN MAN HADE VARANDRA PÅ ETT HELT ANNAT SÄTT ÄN I DAG


Kommentarer
Postat av: My

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2011-05-07 @ 18:33:15
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0