16/11 2009

Södra Norrland


Åkte från ett regnigt Skövde klockan 0700 och efter i stort sett 8 timmar resa i regn anlände jag till den annars så gemytliga staden Sollefteå klockan 1500. Jag vet ingen annan stad i Sverige som är så tråkig när det regnar som Sundsvall är. Jag har inte varit där särskilt ofta men de gånger jag varit där och när det regnat är det samma sak, jag utser staden till Sveriges tråkigaste stad.
En annan sak som är konstigt med mig är att jag alltid kör fel när jag skall svänga av från väg 68 till E4 i den stad som aldrig min mormor Elin uttalade namnet på, Gävle. Hoppas det skall gå lättare när jag på onsdag skall svänga av E4 till 68 an.
I morgon blir det på fm. möte på Sollefteå museum och sedan blir det på middagen en timmas körning till Ramsele där jag på kvällen skall tala på en Soldatforskningskurs som hålls på SVAR-huset, det skall bli en intressant upplevelse kanske vi kan få någon mer som kan tänka sig arbeta med soldatinventeringen i norr.
Hotell City i Sollefteå är ett ställe som jag gärna rekommenderar till andra som kommer till staden. Fantastiska rum, kanske lite lyhört men mycket trevliga rum.




Kommentarer
Postat av: Birgitte Grönlund

När kommer du till Skellefteå.

2009-11-16 @ 21:09:21
Postat av: Sonen

Får väl gratulera Sundsvall till den fina utmärkelsen då :D Tråkigt de ska regna men deklart får man mer jobb gjort



Claus

2009-11-17 @ 00:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0