10/11 2009

SBK = Skit bakom knapparna

Så kan man sammanfatta att jag inte har varit på bloggen under ett tag. Klickade naturligtvis på fel knapp och allt försvann. Nu hade jag turen att http://blogg.se klarade av att sätta åter det som jag min klanter ställt till.

Nu har dock brevet med uppgiften att vi kan vara kvar i Skövde ytterligare ett år kommit, skönt. Nu kanske vi kan börja planera för nästa säsongs öppettider på museet. Det nya namnet föreslås bli SOLDATMUSEET detta namn har en direkt knytning till Centrala Soldatregistret som vi under senaste året har jobbat hårt för att få klart i den nya tappningen.

Ännu är det inte säkert men son och far i huset kommer kanske att få hålla på med flyttning hela helgen. Nu närmar det sig för den unge mannen att flytta ut och försöka klara sig själv, vilket troligen inte blir några problem. Troligen kommer det väl inte att ta särskilt lång tid innan man hittar en kvinna hos honom och sen kommer han som alla män att ha det fantastiskt bra.

Det var inte alls dumt att vi kom underfund med att han skulle ta faders bokhyllor. I dessa fanns det inte bara Västgötalitteratur utan även annan litteratur som försvann till källarens mörka rum. Kanske jag en gång i framtiden får möjlighet att erbjuda andra intresserade av litteratur den jag där har på Tradera.



Kommentarer
Postat av: Mariette

Skönt! Jag undrade vad som hänt.

2009-11-11 @ 16:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0