19/12 2009

Kylan är här

Gårdagens besök hos IKEA i Jönköping blev som det nästan alltid är i det varuhuset lyckat. Jag hittade det jag skulle ha och som jag tycker till rimliga priser.


Kvällens tittande på Bonde söker fru, började med en riktig överraskning när inte Janna fick den han trodde på vid sista valet. Att inte Per Jörgen skulle få någon det har varit klart sedan flera gånger tillbaka, hur klumpig får man vara i TV4 as serier innan man blir utbytt.

SAAB: s nedläggning var kanske väntad, politiker och affärsvärlden går inte alltid i takt och jag tror att det redan från början var kört. Nu har dock massmedia fått något att ägna sig åt och det är ganska fantastiskt att se de kommentarer som kommer från det hållet. Tyvärr verkar det inte som det finns några journalister längre som vet vad de skriver eller talar om. Jag hörde en kommentar på TV4 tidigt i dag på morgonen.
"Man vet inte vad man skall göra med de ca 8000 som blir arbetslösa i Trollhättan". Jag förstår inte riktigt vad man avser med en sådan kommentar, knappt 24 timmar efter att beskedet kom menar man tydligen att allt skall vara klart med arbete och utbildning för de som blir arbetslösa. Som journalist och utan att behöva ta något ansvar kan man tydligen häva ur sig vad man vill.

Uppvaknandet i dag blev något kyligare än vad vi numera är vana vid på morgonen hade vi här i centrum av staden Skövde - 11 grader kallas i vinter.

Besöket i några av affärerna här i centrum var trevligt för där behövde man inte som fallet var vid Elin esplanad stå i kö för att komma till parkeringen.

Eftermiddagens besök hos modern i Vänersborg skall bli trevligt det är tyvärr inte särskilt ofta som man bland annat pågrund av arbetet hinner dit. Dottersonen skall i em. uppvisas för gamlafarmor vilket också är en höjdpunkt att se glädjen hos båda parter när de träffas.

Viste Du att: I Kansas är det inte tillåtet att öva knivkastning mot någon som bär en randig kostym.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0