13/12 2009

Lucia

Såg ni lucian från Växjö på Tv i dag. Fantastiskt vilken ungdom vi har som skall ta över detta land. Det var lägen sedan jag såg en lucia som var så vacker som den lilla man hade hittat i Växjö. Och vilken sångröst de hade barna det var så att det rörde en ända från stortån till huvudskålen när de tog i på "Stilla natt" Tack SVT för en fin lucia.

I går lördag var det att sitta i lobbyn till biblioteket och signera böcker vilket gick alldeles utmärkt. Hur många som Föreningen för Västgötalitteratur sålde vet jag inte men nog var det några som jag fick rita i.

På kvällen kom hustrun hem och var väldigt hes. Var det kommit från är det ingen som vet men det var inte mycket jag hörde av det hon sade.

söndagen inleddes med att jag som gentleman körde hustrun till hennes arbete och återvände sedan till TV fåtöljen och till arbetet att flytta innehållet i mina garderober till två andra. Der har nu blivit lite för många möbler av detta slag här i familjen varför jag nu har beslutat mig för att göra av med den dubbelgarderob som jag för några år sedan inhandlade hos Ingvar Kampat.

Det tog hela dagen men då fick jag också se när Anja för en gång skull placerade sig i en tävling.

Nu går annars av tankegångarna åt för att försöka lura ut vem av de kvarvarande de olika bönderna väljer i onsdagens avsnitt av "Bonde söker fru", jag tror mig veta vilka det är men helt säker kan man sinte vara.

I morgon onsdag blir det en tidig morgon igen, då tar jag 07.21 tåget till kungliga huvudstaden för en endagarskurs i hur man fixar sin hemsida. Det skall bli spännande och se om man klarar detta. Åter hemma på kvällen för att på tisdag guida ett gäng som skall äta julbord på Åsle tå café. Detta med att guida är lika spännande varje gång och just resan till Åsle blir riktigt spännande nu i jultid, den resan har jag gjort över 400 gånger men då har det varit under den varma årstiden nu blir det spännande att göra det i december.

Viste Du att i Kalifornien är det förbjudet att sätta ut en musfälla utan att ha jaktlicens.


Kommentarer
Postat av: Börje Sahlén

Ja, det skulle väl vara enda anledningen att ta jaktlicens då.

2009-12-17 @ 00:11:23
URL: http://www.ugglan.påwebben.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0