10/12 2009

Ytterligare en resa

Så har lagt ytterligare en resa bakom mig. Nu är det inte många kvar innan julen kan firas i lugn och ro. Ja det är en resa kvar till huvudkommunen nu på måndag då jag skall lära mig att sköta soldatregistrets hemsida.

Efter att på tisdag ha ätit julbord på Åsle caffe och arbetat med det sista på onsdag skall det bli skönt att få koppla av, men då återstår kanske det viktigaste det är att handla julmaten och klapparna.

Detta med julmat är konstigt att massmedia varje år går på samma sak och det är att uppmärksamma att julskinkan inte går att äta. Att det finns ett antal personer som har djur och inte kan sköta dessa är som jag ser det ingen anledning till, att upphöra med en tradition som kommer från vår historia tror jag kommer att bli svårt även om det finns människor som i kungliga huvudkommunen har en annan inställning.

Nej jag ser det som en stor tillgång att kunna handla och äta julmaten som för min del alltid måste komma från vårt egna land.

Vilken annan stor tillgång vi har i detta land när vi varje den 10 december var och en på sitt sätt kan följa festernas fest nobelfesten. Även om det kostar är det en fantastisk tillställning som jag hoppas vi kan fortsätta ha i detta land för alltid. Vi behöver denna typ av tillställningar i en annars väldigt grå och intetsägande tid i vår historia. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0