22/7 2012

Nu har den varit här i över en månad

Det jag menade med rubriken är naturligtvis sommaren. Och jag menar naturligtvis också att den ärt en riktig svensk sommar som vi har. Det har alltid funnits tillgång till både regn i stora mängder som sol emellanåt. Jag tycker också att denna sommar inte skiljer sig särskilt mycket från andra, men ser man bara till statistiken kanske någon ort fått mer regn än andra, men det är som någon statisker uttryckta "det som är bra med statistik är att man alltid kan läsa det som man vill själv". Personligen tror jag att mycket av detta tal om vädret vi hela tiden blir matade med är det alltid någon som tjänar pengar på.



Roligt är att se att resandet med museijärnvägen mellan Skara-Lundsbrunn har många resande på sina sommarturer. Fyra avgångar på söndagarna är välbesatta med både vuxna och barn och vilken anhopning av nyfikna det är som samlas runt loket när det tankar vatten i den lilla härliga orten Lundsbrunn. Troligen känner här de som åker med lugnet när det hör skenskarvarna dunka och känner doften av stenkol.



Bara en vecka kvar till den egna semestern den som hustrun börjar nu på måndag. Sedan blir4 det fjorton dagar utan hund och fåglar i Sydsverige, där vi åker till vårt paradis Blomstergården i Bleking. Där på campingen med samma namn kan man verkligen slappna av och känna det lugn som vi behöver på semestern.
Det blir dock endast tre veckors semester för sedan behöver jag gå in och ladda upp för Släktforskardagarna som kommer att vara i Gävle i år.



Troligen hinner jag inte med något mer inlägg här förrän efter dagarna i Gävle så jag får önska alla som läser sidan vilket vad jag kan se är ganska många, en skön sommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0