13/1 2010

Nu är den slut

Då var denna jul absolut slut för nu har vi firat knut. Och jag tycker det är ganska fantastiskt att följa inslagen i nyhets och pratprogrammen på Tv och radio.
Under ett långt inslag i Sveriges TV gjorde man i dag på morgonen och i eftermiddag klart för människorna i våra största städer att man inte får slänga ut granen på gatan. Vad man hels av allt skall göra är att man skall klippa granen och lägga den i en sopsäck för transport till en återvinningsstation.

Hur långt har det gått med vårt samhäller när inte vi människor förstår att slänga granen som grön och fin har prytt vårt hem inte får ske på gatorna. Det är ungefär samma som att det nästan varje år vid denna tidpunkt kommer snö. Jag är troligen för gammal för att förstå vitsen med att undervisa människorna hur de skall göra när snön kommer och granen skall slängas ut.

En annan sak som jag i kväll hörde på sportsändningen är att man börjar få panik därför att Kalmar FF kan inte spela sin första hemmamatch i mars om inte snön snart börjar smälta.

Jag är så gammal att när jag höll på med den ädla sporten att springa runt efter en boll då fick man börja spela när vädret detta tillät. Om det inte gick så fick man låta bli.
Kom inte och försök att slå i mig att detta land som heter Sverige är utfattigt, nu tänker man att skotta av planerna och värma upp dessa för att kunna spela fotboll från mitten av mars då är det ingen som talar om energiförbrukningen eller vad det kostar.

Har vi så gott om pengar ta dessa och ge till de behövande i vårt eget land eller i dessa dagar sänd dem till Haiti.


Kommentarer
Postat av: ulrika o ingrid

hälsningar från Mölndal från syster och systerdotter....hälsa familjen o Hubbe

2010-01-14 @ 12:07:43
Postat av: Börje

Bra skrivet om att smälta bort snön för att kunna spela fotboll. Pengarna kan verkligen användas bättre.

2010-01-15 @ 15:55:04
URL: http://www.ugglan.påwebben.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0