14/2 2010

Alla hjärtans dag

Så är vi åter framme vid en ny dag som det verkar som handlarna kommit på. Var i går tillsammans i ett av stadens varuhus och vad hittade jag där tillsammans med alla burkar med geléhjärtan, som förövrigt inte vi diabetiker kan äta, jo en smörgåstårta gjord som ett hjärta. Det enda som fattades var pilen genom hjärtat och våra namn Björn & Else-Marie.
Tro inte annat än att jag tycker det är bra att man uppmärksammar alla som har problem med kroppens viktigaste muskel. Men jag tycker inte om när det blir på handels villkor, även om inte jag handlar något av alla dessa dumheter de kommer på.

  
 
Det gick i början av 1950-talet lugnare till på Lidköpings torg än i dag även om det inte går att köpa fisken direkt av fiskaren från trakten. (Är det någon som känner igen fiskhandlaren hör av Er)



Kommentarer
Postat av: Ale Axelsson



Den fiskare du efterlyser från Lidköping, heter Stig Classon allt enlikt min 85-åriga granne som är en gammal fikare från kållandsö.

MVH från DX aren Ale Axelsson

2010-02-25 @ 18:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0