25/4 2010

Dagen efter segern

Så gick det som många av oss här i området runt Vättern förväntat sig, HV71 blev Svenska mästare för fjärde gången.
Trots detta glädjande besked kan inte jag förglömma matchen i slutet av 1950-talet mellan Tibro IK och Frölunda, rena utklassningen blev det jag tror att slutresultatet blev 17-1 till Göteborgarna, men roligt var det att ha sett alla de som något senare blev stora hjältar här i landet.



Ser Du vilka detta är på Torget i Lidköping på 1950-talet  hör av Er

Veckan tycker jag annars har varit ganska lugn några större skandaler tycker jag inte inträffat. Att Madelen och pojkvännen bryter sin förlovning tycker jag inte är särskilt konstigt. Det händer i många familjer så varför det inte skulle hända i kungafamiljen har jag svårt att förstå, det kan väl hända där också även om de är offentliga personer. Och det är väl tur att det även kan hända där det visar bara hur mänskliga dessa personer är.
Likaså får pressen på olika håll något att skriva om och det gör de och kommer att göra är jag rädd för. När tror ni kära läsare att det skall gå upp för redaktionerna på våra tidningar att det är väldigt få av deras läsare som bryr sig. Naturligtvis kan tidningarna med statistik visa hur många som vill läsa dessa reportage. Dock vet jag och många med mig vet att med statistik kan Du bevisa vad Du vill, det är bara att läsa siffrorna på det för mig mest tilltalande sätt, se bara på siffrorna inför valet.


Det var då det på Stationsplan i Lundsbrun på 1970-talet

Veckan som kommer blir allt lite spännande eftersom det är sista veckan jag är anställd vid försvaret, sedan blir det Skövde kommun som sent om side kom med anställningsavtalet så att jag kunde skriva under.
Det skall bli intressant att få sin lön från Skövde kommun, denna del av regionen största kommun och som jag har hört flera tala om är rädda om sina anställda.
Museet kommer efter en tids ombyggnad att åter öppna i morgon måndag där är det också spännande att se hur det tas emot av våra besökare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0