Måndag 26/10 2009

Då var det måndag igen

Det var väldigt vad veckorna går fort, jag tycker inte det är längesedan det var måndag med allt vad detta för med sig.
Inget är nytt under solen, nu har det uppdagats det som många av oss trodde sig veta vad gäller Arns skapare. kontakterna med den stora grannen i öster var precis det som vi redan under IB affären trodde.
I Skövde har man nu kommit fram till att någon satsning på det egna museet kommer det inte att bli förrän ett stycke in på 2011 och då vet man inte vilka som sitter vid rodret i staden varför denna säkring också är mycket osäker. Dock har tydligen de styrande nu bestämt sig för att ställe upp med en förlustgaranti för Garnisonsmuseet, något beslut på detta har vi inte sett ännu så vi får se vad kommunstyrelsens ordförandens ord är värda i verkligheten.
I morgon tisdag hoppas jag dock att få reda på hur cheferna här i garnisonen ser på detta att stängsla in hela området och därmed museet. Det tror jag blir dödsstöten för det fortsatta arbetet med traditionerna vid Skövde Garnison.
Kvällen kurs i släktforskning avlöpte utan anmärkning det är riktigt intresserade deltagare och som vanligt består mitt arbete i att lugna ner dessa så att de kan få ut så mycket som möjligt av sin hobby. Nu när klockan slog 22 skall det bli skönt att vila och se någon av de äldre Svenska filmerna vi har i vår ägo.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0