5/11 2009

Torsdag hela dagen

Finns det något som är värre än när människorna som man berättar en sak för inte fattar vad man säger eller lyssnar på detta. Jag har när det gäller Garnisonsmuseets framtid just råkat ut för detta, jag vet inte hur många gånger jag sista året sagt "min kropp fodrar inte det arbete det är att flytta hela museet till Axevalla varför jag gärna är kvar i det hus jag sitter i", går detta att misstolkas nej jag tycker inte detta. Nu får man ändå höra att det sprider sig uppfattningen att jag skulle vela mellan Skövde och Axevalla, det är hopplöst när inte människor lyssnar på det man har att säga och tar till sig detta.
Jag tycker mig dock märka att detta är e3n trend i hela samhället, titta bara på TV4 och deras morgonprogram, hur en seriös kanal som de ger sig ut att vara kan tillåta två programledare prata i mun på varandra så som det nu i flera år gått till.
Nu till något trevligare min resa i det fagra Skaraborg i går. Jag hade för längesedan blivit inbokad att hålla ett föredrag i Kyrkås, vi skall ha vår träff i kyrkan sade Anne Marie Dickander när hon bokade. Efter en timmas resa från Skövde kommer jag så fram till den lilla socknen på gränsen till Älvsborg. Mitt i byn som det skall vara låg den helt fantastiska kyrkan med anor från 1100-talets offerkyrka som funnits på platsen.
Jag har talat och kåserat på många ställen runt om i landet bland andra platser storkyrkans församlingslokal i Stockholm Riddarsalen i samma stad och många andra. Jag har dock aldrig talat i en så fantastisk lokal som kyrkan i Kyrkås var, där kände man historiens vingslag som jag inte gjort på något annat ställe.

-Det är så lite som behövs för att vi skall bli intresserade-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0