2/11 2009

Slut på kursen

Så får vi lägga ytterligare en kurs i den ädla hobbyn SLÄKTFORSKNING till handlingarna, under tio måndagar har sju vetgiriga forskare träffats i kvarterslokalen för att titta närmare på sina rötter.
Tänk vad denna hobby har förändrats sedan jag för 39 år sedan hade den första kursen i ämnet. Numera sitter vi i kurslokalen och kan forska i vilken del av Sverige som vi vill. Då var det mikrofilmer som gällde och det var inte alla som kunde vara säkra på att komma särskilt långt i sin forskning. Nu skall det vilja mycket till för att inte alla skall ha med något hem från en kurs.



Dagen har avlöpt relativt lugnt frånsett ett tiotal samtal som hört av sig när det gäller detta med museet. Samtliga och då menar jag samtliga undrar hur man kan stå ut med detta hattande fram och åter som här har pågått. Det var som någon sade att har man denna ångest när det gäller att fatta beslut i denna fråga så fårstår man varför försvaret ser ut som det gör och även kommunen. Det var också skönt att höra att de flesta av de som hört mig fattar att jag helst vill ha museet kvar i Skövde men om inte det går får det bli Axevalla med samlingarna och soldatregistret till Skara.
Det blir intressant att höra vad morgondagens samtal för med sig för reaktioner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0