18/11 2009

Hemresan

Det blev en väldigt tidig morgon i dag, redan kvart över fem ringde telefonen. Frukosten fick bli dagens måltid. Jag ville försöka komma hem medan det fortfarande var ljust. Även hemresan blev på 72 mil och det som var frågan var om det man känner att det går fortare hem än bort stämde och se det gjorde det för mig hela tjugo minuter fortfarande gick hemresan trots att jag tog samma antal raster och att de var ungefär lika långa.

När man nu sitter i bilen så länge är det många tankar som far genom huvudet. Bland annat tänkte jag på det vad vi svenskar är lyckligt lottade med dåliga vägar. Ta sträckan mellan Sundsvall och Hudriksvall, Det är inte många ställen som man där kan köra fortare än de 80 km som man skall göra. Jag satt där i bilen och skämdes nästan för mig själv, denna väg som är en europaväg skall se ut på detta sätt det är skrämmande och då är det inte konstigt att vi nästan dagligen får höra talas om olyckor.

Nu är dock norrlandsturnén över och jag tycker allt att den gav väldigt mycket bland annat detta att vi nu i framtiden även får med båtsmännen från västen norrland i Centrala Soldatregistret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0