12/11 2009

Snön den bara faller ner

Så har den kommit, den som kommer varje år, snön. Det finns vissa i detta långsmala land som glömmer det och det är storstadsborna. Var för några år sedan i Stockholm just den dag som snön kom och det är märkligt att se hur allt nästan står stilla i denna underbara stad när just detta händer varje år.

Vi på landet vi ser det troligen från en annan sida, ta det vackert det ordnar sig. Kommer vi sedan upp mott norr är det inte särskilt många som funderar på detta utan konstaterar att nu får vi räkna med lite längre restider samtidigt som allt blir ljusare i denna mörka årstid.

Ljuset återvänder dock snart det är nämligen endast en månad kvar till det vänder och vi går mot ljusare tider.

I dag har jag så fått börja förhandla med FortV om att vi skall få bo kvar i den byggnad där vi nu har Garnisonsmuseet. Det är de första staplande stegen som vi i dag gjort mot det nygamla museet. Bara jag kommer hem från norrland i nästa vecka så tar det fart ordentligt.

Det blir säkert bra om vi bara ser realistiskt på situationen.
Detta var lunchfunderingarna vi får se vad det blir för funderingar när jag kommer hem från andra sidan berget dit jag nu skall till Valle PRO och prata.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0