8/12 2009

Några dagar sedan

Då och då blir det mer än lovligt mycket att göra, sådant blev det efter en vecka i huvudkommunen, det är konstigt vad det samlar sig arbete bara på några dagar. Hur det skall bli över jul och nyhår då jag har tänkt ta en ordentlig ledighet det vet jag inte men jag kan ana det.

Sista dagens vandring i Gamla Staden i Stockholm var kanske mer spännande än vad vi förväntat oss. Inte för att det blev köp av några julklappar utan av den enkla anledningen att årets nobellprisatagare då fanns i staden och alla skulle just den dagen gå på högmässan i Storkyrkan. Vilken rad med bilar av den större modellen det stod utanför och alla var de Volvo vilket glädjer en Skövdebo då man vet att motorn i dessa bilar kommer från vår stad.



måndag morgon var ovanligt tidigt arbete, lilla hunden var med och total 63 mail att ta reda på. Till detta skall föras alla konstiga mail som kastades direkt. Då och då funderar jag på hur dumma folk är. Hade inte fått mindre än fem mail från någon som ville ha redan på alla mina uppgifter vilka gällde för mobil tel. Dålig svenska och inte användande av åäö borde hos alla som får mailet väcka den som sover och inte lämna ut uppgifterna.

Tyvärr tror jag att det finns människor som går på detta och lämnar ut sina uppgifter med tråkiga följder.

Måndagens arbete av de ideellt arbetande på museet gav många nya uppslag vilket i sin tur gör att jag tror att när vi åter kan öppna museet då är det ganska mycket nytt för våra besökare att beskåda.

Har ni någon gång råkat ut för att det inte går som man tänkt sig. Så gjorde det för mig. Jag kom inte in på PlussGirot hur jag än försökte. Började då en enkel och trevlig skriftväxling med girot. Höll på med detta en hel dag tills jag efter ett påpekande från Malin fick reda på att jag glömt två bokstäver som jag mycket väl viste skulle vara med.

Så det blir, men man får vara glad att man inte bor i USA där lagarna är mer än konstiga, se här nedan.

I Kalifornien är det olagligt för en kvinna att ta en åktur i bilen iklädd en städrock.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0