2/12 2009

Stockholm från ovan

Så har man då varit i Stockholm en och en halv dag. Och vad gör man då när det är fint väder, jo man går och sätter sig på ett arkiv halva dagen. Krigsarkivet har mycket att ge den som forskar om sin egna förfäders historia. Det är inte många utan att vi har släktingarnba där.

Jag gick från Banergatan och fram till staden och då är det fantastiskt att gå in i Saluhallen på Östermalmstorg, vilka dofter vilken mat deet finns i dessa småbutiker. Det är verkligen en upplevelse att vandra där bland butikerna.



Resten av vandringen till Slöjdgatan och hotellet Rica var en skön vandring i ett härligt väder. Efter en kortare vila på hotellet blev det sedan vandring på julmarknaden runt Sergelplatan. Jag han också med en liten rundvandring på Galerian och Åhlens City där jag nog både när det gäller priser och trivsamhet föredrar Galerian.

I morgon bler det ett nytt arkiv då skall vi titta närmare på hur mycket intressanta handlingar som finns på Arménmuseets bibliotek och arkiv. Det ver jag att få återkomma om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0