30/5 2010

Mors dag

Tänk att en dag som just mors och fars lever kvar och det mest konstiga är kanske att mors dag fortfarande har en uppgift att fylla i många familjer. Lennart Hyland som ville ge alla hustrur en ledig dag om året var i detta hänseende före sin tid. Tyvärr måste kvinnorna fortfarande slåss för att komma på jämställd fot med mannen. Jag tycker egentligen inte särskilt mycket om att man skall ha särskilda dagar för att uppmärksamma ett problem, men nu har det blivit så och därför är det inte mer än rätt att vi just denna söndag en gång om året ordentligt satsar på alla kvinnor som ofta har minst två arbeten och genom mors dag ger dem ledigt.



Det var många fäder som bjöd kära hustrun på en mycket smaklig middag på Lundsbrunns kurort och jag ville inte vara sämre


Den blomstertiden nu kommer och Idas sommarvisa är den närmaste veckans stora schlager runt om i landet. En härlig tid när man får se de små barnen ta sig en välbehövlig vila. Vad som förvånat mig mest sista veckan är att skolnämnden i Skövde låter barnen i grundskolan avsluta sitt läsår ena dagen men samtidigt meddelar att barnen även måste gå till skolan den dag när studenterna avslutar sitt läsår. Det var just för att inte dessa båda avslutningar skulle krocka som grundskolan fick sluta en dag tidigare. Nej kära skolnämn skärp till Er och låt grundskolan sluta då det är planerat och se sedan till nästa år att detta blir inräknat så att barnen får gå de lagstadgade dagarna, jag tänker närmast på att den gåt utmärkt att börja något tidigare på hösten eller efter jullovet.


Ha det nu bra någon vecka framåt får vi se när jag nästa gång hinner skriva i denna kära blogg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0