Måndag 19/10 2009

Hur var det Povel skrev om måndagen?

Ännu inget besked, jag vet inte hur många gånger jag hört att "vi försöker en gång till". Vad man tydligen inte kommer ihåg är att det även finns personal som skall arbeta under de ovissa förhållandena. Det jag nu skriver om är Garnisonsmuseets vara eller inte vara i Skövde.
Det verkar som vissa har sett det som en prestigefråga och genom sitt arbete kan gå över lik för att vinna denna. För att på något sätt visa den press jag tycker vi personal lever under avslutade jag i dag arbetet vid skrivbordet redan klockan 11.30 vi får se när jag återkommer troligen redan i morgon då Västnytt har aviserat att de ville träffa mig och göra något om det faktum att vi nu har uppdraget att packa museet.
I övrigt skall det i kväll bli roligt att träffa gänget som vill lära sig släktforskning från grunderna. Tänk det är fantastiskt vad folk letar reda på en. Stängde i dag när jag åkte från arbetsplatsen av telefon men har ändå till den privata telefonen haft fyra samtal om soldatregistret.
Efter helgens festande är det skönt med en måndag som även om det händer mycket är relativt lugn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0