31/1 2010

Var tar tiden vägen

Det var väldigt nu var även januari månad till ända. Och vist börjar man känna igen sig på vädret från den tiden när livet lekte på Ruders herrgård utanför Tibro.
Inte är det något nytt för de flesta av oss att det vid denna tid skall vara snö och kallt. Men vad skönt det blev sedan när våren kom och mor Birgitta startade vårstädningen med att hänga ut mattorna på trappen.

Bilde från senare delen av 1950-talet

Nu har även det inslaget i våra liv som kallas för "Valrörelse" startat. Det är underligt men jag tycker inte längre att detta ger mig något att sitta en hel kväll och lyssna på ett antal människor som diskuterar. Alla vet vi att hälften av det dessa partiledare säjer gör de för att vi skall tro att de genomför det. Den andra halvan av det de ofta säger har de ofta redan genomfört, men det skall låta som de skall genomföra även detta.

Jag kan möjligen tänka mig och lyssnar på den därför att det är skrattretande och höra hur samtliga, ingen nämnd och ingen glömd, är självgoda och det därför ofta bara är att jaga röster för att få det välavlönade arbetet. Troligen skulle jag göra det samma men ännu mer fokusera mig på att få behålla jobbet för lönens skull.

Självgoda människor som bara framhäver sig själva och kan gå över lik för att visa vad rediga de är har jag svårt för och under sista året har jag vid flera tillfällen träffat på denna sort, tyvärr.



Nu till något roligare, viste Du att i USA finns det i delstaten Kalifornien är det förbjudet att sätta ut en musfälla utan att ha jaktlicens. 

Om detta är roligt eller inte det vet jag inte men det visar vad politiker kan hitta på om de får hållas.


Kommentarer
Postat av: mariette

Roligt att du tycker om att blogga. Alltid lika intessant att läsa. När får ni den nya lägenheten

och var ligger den? Barnbarnet fyller år på samma dag som Anders tror jag visst. (6 jan)

Du får hälsa de dina från oss i Häggatorp

2010-02-06 @ 11:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0