24/12 2010

HAR NI HÖRT DET SNÖAR

Nu har det åter hänt på vintern snöar det och med detta får SJ bekänna färg.
Det är nästan skrattretande att hör alla försvara sig och kasta skull den på andra. Därför var det ett friskhetstecken när en representant från Trafikverket kunde se ledsen ut i TV för det de ställt till med när man var tvungen att stänga all tågtrafik i Skåne. Det verkade faktiskt på mig som att han menade vad han sade när han säger sig förstå hur folk känner det.

All skuld tycker jag dock inte skall falla på Trafikverket men lite framåtblickande hade säkert SJ förstått att behålla några av de gamla hederliga diselloken för att använda när resten av vagnparken som inte verkar särskilt stor, rasar samman. Är det någon som kan tala om för mig hur man tänker när man bara litar på att el skall föra oss fram och åter i detta land. Nej tacka vet jag på den "gamla goda tiden" då var det ved och diesel som såg till att vi kom dit vi skulle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0