15/12 2009

Nu börjar det bli jullikt

Tänk vad lite snö kan göra mycket, vist känns det än mer att vi nu går mot jul. Det började före min del i går när jag åter var i kungliga huvudkommunen för en kurs i detta med hemsidor. Och det var inte dåligt jag började fatta hur den sidan var uppbyggd. Dock uppstod problemet när jag skulle sätta mig själv och försöka göra något åt den, det blev inte alls som jag ville men bara man inte ger sig så.
Efter denna genomgång var det en runda på staden innan jag äntrade tåget och 19.10 startade min resa till hemorten.



Vid hemmastation stod hustrun och drömde sig tillbaka till den helg som vi själva hade i Stockholm. Det var då som vi kunde gå på kondis och verkligen koppla av.


Dagens förehavande har bland annat bestått i att vara på arbetsplatsen en stund för att svara på de frågor som kommit på mailen, i dag var det endast 23 stycken. Folk har väl annat för sig än forska om släkten.
Efter en stund bakom skrivbordet var det dags att äntra bussen och följa med för att guida stabens personal när dessa var på väg till och från sitt julbord. I år var det Åsle tå som var höjdpunkten och vist blev det så. Ett alldeles utmärkt julbord med alla julens läckerheter fanns uppdukat. Välsmakande och snyggt upplagt gjorde att resans huvudpunkt blev lyckad.

Morgondagen kommer att gå i arbetets tecken då jag skall sammanställa det sista, sända ut ett antal julhälsningar. Betala några räkningar gå till banken med lite pengar och till bokföringen med det de skall göra. Efter dessa uppgifter kommer jag att gå över till att vara ledig och inte åter ägna mig åt något arbete i någon större skala.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0